A Cédrus Egyesület 2002. évben

Az idén sem panaszkodhatunk hogy kevés esemény történt a Cédrus Egyesület háza táján. Pingpong bajnokságok, kerékpáros teljesítménytúra, Fut-A-Maros futóverseny, NAHÁT teljesítménytúra, stb.

Mivel egyesületünkben az igazi hétköznapi élet szakosztályi szinten zajlik, ezért alább teszem közzé a szakosztályok beszámolóit.

Vízi-túra szakosztály
Vezető: Zoltai Zsolt
Egyesületünk 3 db kill-boat hajóval rendelkezik, helyek közül kettőt – apróbb javításokkal és lakkozással – rendbe hoztunk. A két hajót júliusban vízre is bocsátottuk. Stégünk a tüzép alatt a Panoráma parkolótól kb. 150 m-re található.
Sajnos a hajókat az árvíz miatt augusztusban el kellett szállítani. Az idei évben még csak szárnyát próbálgató szakosztályunk, reményeink szerint jövőre népszerű szabadidős tevékenységgé válhat.

Túraszakosztály
/NAHÁT – Nagymarosi Hátizsákosok Társasága/
Vezetők: Baranyai Péter, Zoller Zoltán
A 2002. évben is megrendeztük havi túráinkat a helyi és környékbeli fiatalok részére. Az egyes alkalmakkor a következő helyszíneken jártunk:

• január 27 Perőcsény – Fekete-völgy – Oltár-kő – Csóványos – Hosszú-bérc – Csehvár – Diósjenő
  • február 23 Leányfalu – Vörös-kő – Pap-rét – Pilisszentlászló – Spartacus-ösvény – Visegrád
  • március 9 Závoz – Király-kút – Csurgó-fejezet – Orlai-árok – Kőkapu – Drégelyvár – Kámor – Závoz
  • április 6 Nagybörzsöny – Hosszú-bérc – Tolmács-hegy – Nagy-Koppány –Széles-hegy – Nagy-Galla – Zuvár – Szob
  • május 4-5 Pilisborosjenő – Egri-vár – Nagy-Kevély – Oszoly – Holdvilág-árok – Lajosforrás (sátrazás) – Bölcső-hegy – Pilisszentlászló – Apátkúti-völgy – Visegrád
  • június 16 barlangtúra a Mátyáshegyi-barlangban
  • szeptember 21 V. NAHÁT teljesítménytúra
  • október 18-19 Nagymaros – Világos-tér – Zebegény – Törökmező (alvás) – Kapu-hegy – Nagymaros
  • november 24 Dömös – Rám-szakadék – Dobogókő – Thirring-sziklák – Nagy-Som-hegy – Spartacus ösvény – Visegrád
  • december 7 Nagybörzsöny – Hegyes-hegy orom – Vasedény kulcsosház – Kammerhof – Nagy-Hideg-hegy – Királyrét

A májusi túránk kétnapos volt, ennek keretében megtekintettük, hogy hol forgatták az Egri csillagokat, hogy mely sziklákon nevelkedtek nagy hegymászóink, hogy hol található a Rám-szakadék déli testvére és hogy hol szállt meg Mátyás király Visegrádról Budára való lovaglásai közben. Az egész évben aktívan túrázók részére rendeztük meg a nyári jutalomtáborunkat. Ennek keretében egy hetet töltöttünk el Erdélyben, a Gyergyói havasokban csodálatos környezetében (Ld.: mellékelt cikk, Nagymaros XII. évf. 10. szám 2002 okt. 17. old.). Itt lehetőségünk volt megismerni a pásztorok életét és a Kárpátok természeti szépségeit. A 2001/2002-es túraidény első alkalma az V. NAHÁT teljesítménytúra volt, melyen a túrát megelőző napok esőzései ellenére kettőszázötvenen neveztek. A résztvevők többsége a környékbeli településekről érkezett, de az ország távoli pontjairól is akadtak túrázni vágyók. Október közepén éjszakai túrát szerveztünk, ez különös érdeklődést keltett az általános iskolások körében, szép számmal vettek részt a túrán.

Női Torna szakosztály
Vezető: Döbrössyné Dániel Gabriella
A női torna az idei évben a megszokott rend szerint, hetente kétszer, szerdán és szombaton működött. Állandó taglétszámunk kb. 15 fő. Minden alkalommal más eszközzel tornázunk: súlyzó, medicinlabda, gimnasztikai tornalabda, ugrókötél, bordásfal, karika, stb. A torna végén mindig levezető relaxáció a program.
A foglalkozások nyáron sem szüneteltek, melyek mellett jártunk közösen uszodába, strandra.

Labdarúgó szakosztály
Vezető: Döbrössy Gellért
Ebben az évben is vasárnap délutánonként focizunk, nyáron a futball pályán, a téli időszakban pedig a visegrádi tornateremben. Idén is részt vettünk a Zászlónk Kupán, kevés sikerrel. Szakosztályunk tagjainak egy része benevezett a Vácott szervezett kispályás labdarúgó bajnokságba. A bajnokságban három osztály van. A legalsó „C” osztályba lehetett benevezni, aminek megnyerése után jelenleg a „B” osztályban játszunk, ahol a 2. helyen állunk.

Gitáros énekkar
Vezetők: Trieb Mariann, Miklós
Az év első felében hetente próbáltak, és három hetente gitáros szentmisék voltak. Sajnos a nyár után nem sikerült összejönnie a korábban nagyon sikeres énekkarnak. Talán az Újévben…?!

Universitas Cédrus
Vezető: Dr. Rendessy Annamária

Ezév során is havi rendszerességgel kerültek megrendezésre az előadások:

januárRomológia-cigányismeret (Csorba Anna – Autonómia Alapítvány)
februárA kistérségi terv (Göncöl Alapítvány)
áprilisAz „Ifjúság 2000” felmérés eredményei. Fiatalok az EU-ban (Pintér György – Mobilitás)
májusHeti Válasz a közélet kérdéseire (Elek István)
június„Civil szervezetek a Duna-Szorosban” konferencia megrendezése
július A PPKE szociológus hallgatóinak fogadása nyári gyakorlatra
Téma: Nagymaros szociális térképe (a 2001. októberi előadás gyümölcse)
szeptember Mi az ökoturizmus? (Marticsek József – Ökotárs alapítvány)
Az Ökotárs Alapítvány „Borostyánkőút program” nemzetközi fórum résztvevőinek fogadása
októberTelepülésmenedzsment (Dr. Tózsa István – Közgazdaságtudományi Egyetem Urbanisztikai Tanszék)
november Lokális gazdaságot?! (Dr. Dabóczi Kálmán)

Továbbá két nemzetközi konferenciára kaptunk meghívást, melyeken részt is vettünk.

A jövő évben is várunk mindenkit az egyesület szakosztályaiba illetve programjaira (pingpong bajnokságok, teljesítménytúra, streetball bajnokság, stb.).

2003-ban megrendezésre kerül a 2000-bent nagy sikert aratott „Cédrus Négypróba”. Az első próbára már most felhívnám mindenkinek a figyelmét, ugyanis a Téli Túra jauár 25-én lesz.